مراقبت از پوست

منافذ باز پوست صورت را چگونه ببندیم؟

راهکارهایی برای بستن منافذ باز پوست صورت

اگر به دنبال این هستید تا صورت زیبایی را داشته باشید، حتماً به‌خوبی می‌دانید که منافذ باز پوست، یکی از اصلی‌ترین عواملی است که از زیبایی ظاهری صورت می‌کاهد.

با اینکه این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ اما بسیاری از افراد دوست دارند برای داشتن ظاهری زیباتر، منافذ باز پوست صورت خود را ببند.اگر شما هم از این دسته افراد هستید و به دنبال بستن منافذ باز صورت خود می‌گردید، در ادامه همراه ما باشید. در این مقاله تصمیم داریم تا ابتدا درباره دلایل باز شدن منافذ پوست نکاتی را بیان کنیم و در ادامه با توجه به این موارد، راهکارهایی را برای بستن این منافذ بیابیم. امید است بتوانید درمان منافذ باز پوست صورت خود را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید و آن را اجرایی کنید و در نهایت از داشتن پوستی زیبا بهره ببرید.

دلایل باز شدن منافذ پوست صورت

داشتن مو در مناطق مختلف بدن، سبب شده است تا این بخش‌ها دارای منافذی باشند. با اینکه پوست‌ همه صورت‌ها دارای منافذ بسیاری هستند؛ اما نکته این است که باز بودن این منافذ سبب ایجاد لک و از بین رفتن زیبایی ظاهری می‌شود. به‌طور کلی معمولاً پوست‌هایی که چربی بیشتری دارند و آلودگی بیشتری را باید از خود بیرون بریزند، از منافذ بازتری برخوردار هستند. البته این تنها دلیل باز شدن منافذ پوست صورت نیست. علاوه‌بر فعال شدن غدد چربی پوست، کم شدن خاصیت کشسانی پوست اطراف منافذ و بزرگ شدن حجم فولیکول مو نیز می‌تواند در باز شدن منافذ پوست اثرگذار باشد.

در این موارد به دلیل اینکه جلوی تنفس پوست توسط فولیکول مو یا چربی گرفته می‌شود، پوست برای تنفس نیاز به فضای بیشتری دارد. پس لازم است تا منافذ صورت بزرگ‌تر و بازتر شوند تا پوست بتواند اکسیژن موردنیاز خود را دریافت کند. البته اگر با این مشکلات روبه‌رو هستید، نگران نباشید. راه‌حل‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا منافذ باز صورت خود را به‌تدریج کم کنید و بهبود ببخشید.

راهکارهای خانگی برای رفع منافذ باز پوست

برای بستن منافذ باز پوست، حتماً نیاز به امکانات بسیار زیاد و عجیب و غریب ندارید. در بسیاری از موارد با استفاده از راهکارهایی بسیار ساده و روزمره می‌توانید زیبایی پوست خود را دوچندان کنید. ماسک‌ها و اسکراب‌های خانگی بسیاری هستند که در استفاده از آن‌ها منافذ باز پوست، کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شوند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد.

۱.استفاده از یخ

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای بستن منافذ باز صورت، استفاده از یخ است. یخ سبب تحریک گردش خون می‌شود و به بستن منافذ صورت کمک بسیاری می‌کند.

۲.ماسک سفیده تخم‌مرغ

یکی از معروف‌ترین اسکراب‌هایی که می‌تواند سبب بسته شدن منافذ باز صورت شود، ماسک سفیده تخم‌مرغ است. سفیده تخم‌مرغ را پس از هم زدن بر روی صورت بمالید و برای چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود. پس از تکرار چندباره این کار، ناخالصی‌ها از روی صورت شما پاک شده و منافذ پوستتان کاهش می‌یابد.

۳.پاک کردن آرایش پیش از خواب

یکی دیگر از مواردی که سبب باز شدن منافذ می‌شود، خوابیدن با صورت آرایش شده است. در این شرایط پوست شما نیاز دارد تا برای تنفس منافذ خود را بازتر کند و این سبب می‌شود تا پوست شما تبدیل به پوستی پرتقالی با منافذ باز بسیار شود.

راهکارهای طبی برای بستن منافذ باز پوست

اگر به دنبال استفاده از راهکارهایی هستید که درمان قطعی برای باز بسته شدن منافذ پوست شما باشند، لازم است تا از علم پزشکی و متخصص پوست و مو کمک بگیرید. برای کاهش منافذ باز پوست، راهکارهای درمانی بسیاری وجود دارد. لایه‌برداری صورت یکی از متداول‌ترین این راهکارها است که سبب زدودن چربی‌ها و آلودگی‌ها از روی پوست صورت می‌شود. این راهکار با از بین بردن سلول‌های مرده از سطح پوست و کاهش چربی از روی صورت، سبب بهبود وضعیت منافذ صورت می‌شود.

علاوه بر آن، از لیزر صورت نیز در برخی موارد برای رفع منافذ باز صورت استفاده می‌شود. در این روش سلول‌های مرده، آلودگی‌های روی پوست و جوش‌های سرسیاه توسط مکش از روی صورت پاکسازی می‌شوند و زیبایی و شادابی را برای پوست فرد به ارمغان می‌آورند.

خلاصه نکات پایانی

اگر به دنبال داشتن زیبایی بیشتری هستید و می‌خواهید با بستن منافذ باز پوست خود، این زیبایی را تأمین کنید، راهکارهای بسیاری برای رسیدن شما به مقصودتان وجود دارد. در این مقاله به دنبال بیان این راهکارها بودیم و مواردی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را بیان کردیم. مواردی که با استفاده از آن‌ها به‌راحتی می‌توانید برای خود پوست زیباتری بسازید و اعتماد به نفس خود را بالاتر ببرید. امید است تا به اینجای مقاله همراه ما بوده باشید و با خواندن آن بتوانید پوست صورت خود را زیباتر از قبل کنید.

در محیط های پر از استرس و آکنده از آلاینده های شهرهای کشور ما، حفظ سلامت پوست و مو نیاز به حداکثر توجه دارد.

مراقب سلامتی خودتان و دیگران باشید.

اسپری خوشبوکننده و مرطوب‌کننده بدن بانوان سی گل (کاریزما)

قیمت اصلی ۱۲۹,۵۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۱۷,۰۰۰ تومان است.

اسکراب لایه بردار پرفکت کلین دکتر ژیلا

قیمت اصلی ۱۳۶,۶۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۱۷,۰۰۰ تومان است.

باکس ویژه کرم آبرسان و مرطوب کننده هیدرااکتیو دوقلو ژوت

قیمت اصلی ۲۷۲,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۳۹,۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *