مراقبت از مو

علت ریزش مو در پاییز چیست؟

خرید اینترنتی محصولات مراقبت از مو

معمولا با شروع فصل های سرد ریزش مو اتفاق می ‌افتد که ریزش مو در پاییز می تواند دلایل متفاوتی مانند کمبود ویتامین D، قرار گرفتن در برابر عوامل گرمازا و… داشته باشد. به هر حال بهتر است با روش ‌هایی مانند تغذیه مناسب،  استفاده از شوینده های تایید شده توسط پزشک و…. از ریزش مو جلوگیری نمایید و موهای سالم و پرپشت داشته باشید.

ممکن است شما نیز متوجه شده باشید که در فصل هایی مثل پاییز و زمستان ریزش موها بیشتر از حد طبیعی می شود. بهتر است بدانید که در این مورد تنها نمی باشید و ریزش موی فصلی یک مسئله رایج در بین افراد است. اما به هر حال ریزش مو پاییزی می تواند کلافه کننده باشد. ولی خوشبختانه راه هایی وجود دارد که بتوانیم ریزش مو را کاهش داده و موهای محکم تر و سالم تری داشته باشیم. از جمله این روش ‌ها می ‌توان به رژیم ‌های غذایی یا استفاده از محصولات مختلف اشاره کرد. در ادامه قصد داریم در مورد علت ریزش مو در پاییز و راه های درمان آن اطلاعاتی در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید.

علت ریزش مو در پاییز

ریزش موی فصلی همان طور که گفته شد یک مشکل رایج در بین افراد می باشد که می توان دلیل آن را تغییر از فصل تابستان دانست. در واقع علت ریزش مو در پاییز و زمستان را می توان به دلیل لوازمی که گرما تولید می کنند، کمبود نور خورشید و همچنین قرار گرفتن در معرض آب نمک دار یا کلر دانست. البته این موضوع وجود دارد که حتی اگر در در برابر این عوامل آسیب زا قرار نگیرید باز هم به دلیل تغییرات ناگهانی فصلی موها دچار شوک شده و دچار شکنندگی یا ریزش گردند. به طور کلی محققان معتقد هستند که تغییرات آب و هوایی و همچنین کاهش میزان دریافتی ویتامین D از نور خورشید نیز به عنوان دلیل ریزش مو در پاییز به شمار می روند. همان طور که می‌ دانید در فصل های سرد، طول روز کاهش می ‌یابد و نور خورشید کمتر می شود. بنابراین فرد ویتامین D کمتری دریافت خواهد کرد و ریزش مو افزایش پیدا می کند. علاوه بر آن تغییر شاخص فرابنفش را نیز می توان یکی دیگر از دلایل ریزش مو در فصل ‌های سرد دانست.

راه ها درمان ریزش مو در پاییز

حال که با علت ریزش مو در پاییز آشنا شده اید قطعاً به دنبال دریافت راه درمان می باشید. البته برای درمان این مشکل باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. زیرا احتمال دارد که ریزش مو به دلیل تغییرات هورمونی یا نامتعادل بودن هورمون ها ایجاد شود. همچنین مشکلات تیروئیدی نیز ممکن است باعث ریزش مو گردد. در هر صورت راهکار هایی که در زیر برای شما ارائه داده شده ‌اند یک کمک عالی برای درمان این مشکل به شمار می رود.

داشتن رژیم غذایی مناسب

بهتر است بدانید که غذای مصرفی شما تاثیر بسیار زیادی بر روی رشد موها دارد. داشتن رژیم غذایی مناسب به عنوان یک قانون به شمار می ‌رود که نه تنها برای سلامتی بدن، بلکه بر روی سلامتی پوست و مو نیز تاثیر گذار خواهد بود. برای درمان ریزش مو در پاییز بهتر است از غذاهایی که حاوی اسیدهای چرب هستند مانند روغن نارگیل، آووکادو، ماهی‌سالمون، بادام و همین طور دانه چیا استفاده نمایید.

از محصولات مناسب برای رشد مو استفاده کنید

یکی دیگر از روش های درمان ریزش مو در فصل پاییز استفاده از محصولاتی که دارای مواد رشد دهنده مو هستند و توسط متخصصین پوست و مو مورد تایید قرار گرفته اند می باشد. این محصولات از ریزش مو در پاییز جلوگیری کرده و موجب رشد مجدد آن ها می گردند. به طور مثال شما می توانید از شامپوهایی که موجب ضخیم شدن مو می شوند استفاده نمایید‌ این شامپوها دارای موادی می باشند که باعث رشد موهای بلندتر و ضخیم تر خواهد شد.

از حالت دادن موها بپرهیزید

حالت دادن موها را نیز می ‌توان علت ریزش مو در پاییز و زمستان دانست. زیرا گرمایی که از طریق اتوی مو یا بابلیس به موها وارد می شود باعث آسیب دیدن آن ها شده و موها را مستعد شکنندگی خواهد کرد. برای کم کردن اثرات ریزش مو در فصل پاییز بهتر است از این دستگاه ها کمتر استفاده نمایید و به جای آن از بیگودی استفاده کرده یا موها را قبل از خواب ببافید تا بدون استفاده از این دستگاه های گرمازا موها حالت بگیرند. البته اگر احساس کردید که ریزش مو همچنان ادامه دارد بهتر است برای مدتی از حالت دادن موهایتان چشم ‌پوشی کنید.

استفاده از نرم کننده مناسب

بهتر است بدانید که برای مراقبت از موهای خشک باید از راه های اصولی استفاده کرد. یکی از بهترین راه ها استفاده از نرم کننده عمیق موها است. در واقع استفاده از نرم کننده های عمیق مو برای درمان ریزش مو در پاییز یک گزینه مناسب به شمار می رود و باعث می گردد تا موهای شما به صورت عمقی تقویت گردد. همچنین این نرم کننده ها ساقه موها را در برابر عواملی مانند استرس محیطی محافظت می کنند. البته ممکن است با انجام این کار ریزش مو پاییزی به طور کامل بهبود نیابد، اما به هر حال استفاده از یک نرم کننده عمیق به صورت یک بار در هفته باعث می گردد تا ساقه موی شخص تقویت شود. در نتیجه از شکنندگی موها جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این شما می توانید از نرم کننده های ترمیم کننده نیز استفاده نمایید.

موها را کوتاه نمایید

معمولا زمانی که دچار ریزش مو می شوید آخرین موضوعی که برای بهبود موها به آن فکر می کنید کوتاه کردن مو است. اما افرادی که دچار ریزش مو شدید در پاییز هستند بهتر است یک برنامه کوتاهی مو را در برنامه مراقبتی خود قرار دهند.

در محیط های پر از استرس و آکنده از آلاینده های شهرهای کشور ما، حفظ سلامت پوست و مو نیاز به حداکثر توجه دارد.

مراقب سلامتی خودتان و دیگران باشید.

تونیک ضد ریزش و تقویت کننده مو سریتا مدل T2 حجم ۶۰ میلی لیتر

قیمت اصلی ۱۸۵,۵۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۳۵,۰۰۰ تومان است.

سرم تقویت کننده مو کراتین سریتا حجم ۱۲۰ میلی لیتر

قیمت اصلی ۳۳۴,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۴۰,۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *