مراقبت از مو

آیا استرس موجب ریزش مو می شود؟

آیا استرس موجب ریزش مو می شود؟

استرس بخشی از زندگی روزمره ماست و تردید وجود ندارد که همه آن را تجربه کرده اند.اضطراب می تواند مثبت (مثل خرید یک خانه جدید!) و یا منفی (مثل از دست دادن شغل) باشد. نکته کلیدی این است که چگونه آن را مدیریت می کنید و هر چه بهتر با آن مقابله کنید، بدن و همینطور موهایتان کمتر آسیب خواهند دید و زودتر سلامتی و شادابی خود را بدست می آورند.

ریزش مو یکی از مواردی است که تقریباً اکثر افراد با آن درگیر هستند. این عارضه ممکن است به دلایل متفاوتی ایجاد شود. اما جای نگرانی نیست چرا که اغلب این موارد قابل درمان هستند.

در این مقاله می توانید درباره علل ریزش مو و راهکارهای درمان آن بخوانید

سه نوع رایج ریزش مو مرتبط با استرس

• ریزش مو تلوژن افلوویوم (Telogen effluvium)

مقدار قابل توجهی از استرس، تعداد زیادی از فولیکول های مو را وارد فاز خفته می کند. پس از چند ماه، وقتی موهای خود را به سادگی شانه می کنید یا می شورید، متوجه ریزش شدید و ناگهانی مو می شوید.

• تریکوتیلومانیا (Trichotillomania)

این اختلال در واقع تمایل به کندن موهای بدن ، خصوصا موهای سر، ابرو و مژه برای مقابله با احساسات منفی یا ناراحتی و استرس می باشد. اگر این رفتار باعث ریزش موی شدید در یک شخص شود، باید درمان رفتاری و دارویی انجام دهد.

• آلوپسی آره آتا (Alopecia Areata)

تصور می شود که استرس زیاد عامل اصلی این نوع ریزش مو می باشد. در این حالت، سیستم ایمنی به سادگی به فولیکول های مو حمله می کند که منجر به ریزش مو می شود.

خوشبختانه، استرس دائمی نیست! و بعد از مدتی برطرف خواهد شد. در اینجا به معرفی برخی از موثرترین راه های کاهش اضطراب و استرس می پردازیم.

استراحت در وان حمام

حمام نمک اپسوم: حمام نمک باعث آرامش عمیق می شود زیرا مواد معدنی مانند منیزیم به پوست و ماهیچه های شما نفوذ می کند و درد و گرفتگی را تسکین می دهد. چند شمع موم زنبور عسل روشن کنید، رایحه یک اسانس را در فضا پخش کنید، به یک موسیقی ملایم گوش کنید و بر نفس عمیق و در حال گسترش خود تمرکز کنید. این زیباست!!

مدیتیشن

فقط ۵ دقیقه مدیتیشن در روز می تواند به بدن شما کمک کند تا پاسخ مناسبی به استرس خود بدهد. این یک راه عالی برای شروع روز است و می تواند به سادگی اعتماد به نفس شما را زیاد کند و افکار بد را از شما دور کند. پس از آن، تجسم کنید که دوست دارید ، روزتان چگونه پیش برود و چه کارهایی را انجام دهید. به این نکته توجه کنید که وقتی همه چیز طبق برنامه ریزی شما پیش نمی رود، خود را به راحتی ببخشید!

ورزش

ورزش نه تنها یک راه مهم برای افزایش جریان خون در بدن و تقویت گردش خون در پوست سر شماست، بلکه یک تسکین دهنده عالی استرس نیز می باشد. اگر سبک زندگی سریعی دارید، انجام بیشتر تمرینات آرام بخش مانند یوگا می تواند مفیدتر باشد.

تغذیه

مقدار زیادی میوه و سبزیجات رنگارنگ بخورید و روزانه ویتامین های خود را مصرف کنید! با افزایش استرس، بدن شما به راحتی می تواند از کمبود مواد مغذی رنج ببرد. علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی سالم و غنی از مواد مغذی، مهم است که ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری برای بدن خود فراهم کنید تا به بازسازی خود ادامه دهد. کورکومین (ماده فعال در زردچوبه) با تنظیم تولید کورتیزول به مدیریت استرس کمک می کند

در محیط های پر از استرس و آکنده از آلاینده های شهرهای کشور ما، حفظ سلامت پوست و مو نیاز به حداکثر توجه دارد.

مراقب سلامتی خودتان و دیگران باشید.

تونیک ضد ریزش و تقویت کننده مو سریتا مدل T2 حجم ۶۰ میلی لیتر

قیمت اصلی ۱۸۵,۵۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۳۵,۰۰۰ تومان است.

سرم تقویت کننده مو کراتین سریتا حجم ۱۲۰ میلی لیتر

قیمت اصلی ۳۳۴,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۴۰,۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *