مراقبت از مو

بهترین ماسک مو خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده

بهترین ماسک مو خانگی برای موهای خشک

ما در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با خواص عسل و نارگیل و طرز تهیه بهترین ماسک مو برای موهای خشک آشنا کنیم . روغن نارگیل و عسل، علاوه بر اینکه خوراکی های عالی و مغذی برای استفاده در آشپزی و تهیه  غذاهای خوشمزه و مقوی هستند ، این دو ترکیبی فوق العاده برای درست کردن یک ماسک مو بی نظیر می باشند.

روغن نارگیل و عسل ، علاوه بر اینکه خوراکی های عالی و مغذی برای استفاده در آشپزی و تهیه غذاهای خوشمزه و مقوی هستند ، این دو ترکیبی عالی برای درست کردن یک ماسک مو فوق العاده می باشند. اگرچه برخی از اختلالات و مشکلات مو منشا ژنتیکی دارند، استفاده از انواع ماسک های موضعی مو و سایر درمان های طبیعی خانگی به بهبود سلامت موهای شما کمک می کند.

روغن نارگیل

مصرف نارگیل و تمام مشتقات آن از جمله روغن نارگیل بسیار مفید می باشد اما بهتر است بر روی  مو به صورت ماسک مو استفاده شود.روغن نارگیل سرشار از آنتی اکسیدان ها و دارای خواص ضد قارچی و باکتریایی است و می تواند سلامت کلی مو و پوست سر شما را بهبود ببخشد.این ویژگی ها با باکتری ها و ویروس های موجود در پوست سر شما که در خشکی، خارش پوست سر، شوره سر و ریزش مو نقش دارند، مبارزه می کند. اسید لوریک (سرشار از اسیدهای چرب ضروری برای پوست ومو) موجود در روغن نارگیل به عمق ساقه مو نفوذ می کند و سلامت موهای شما را بهبود می بخشد. حفظ رطوبت بالای مو به ترمیم موهای آسیب دیده، خشک و شکننده کمک می کند.

عسل

عسل نیز همانند روغن نارگیل به حفظ رطوبت مو کمک می کند و حالت موها را حفظ کرده تا کمتر شکسته شوند و آنها را خوش حالت نگه می دارد. علاوه بر این عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی بالایی می باشد و ماسک مو حاوی عسل به تقویت فولیکول های زنده مو کمک می کند. خواص ضد باکتریایی عسل در رفع شوره سر و اگزما می تواند موثر واقع شود در حالی که آلودگی های فولیکول مو را که ممکن است منجر به ریزش مو شوند کاهش می‌دهد. همچنین عسل سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که به شما موهایی سالم تر و درخشان تر هدیه می دهد.

مقاله مربوط به علل ریزش مو و راهکارهای درمان آن را مطالعه بفرمایید

مواد مورد نیاز برای تهیه بهترین ماسک مو

 روغن نارگیل ارگانیک مایع      ۱/۴ فنجان

عسل                               ۱ قاشق غذاخوری

کاسه برای مخلوط کردن

طرز تهیه بهترین ماسک مو

مقادیر ذکر شده از روغن نارگیل و عسل را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. ممکن است لازم باشد روغن نارگیل و عسل را کمی حرارت دهید تا به شکل مایع درآید و ماسک موی یکنواخت تری داشته باشید که آن را راحت تر روی موها و پوست سرتان بمالید. پس از استفاده، موهای خود را در یک حوله بپیچید یا از کلاه دوش برای حفظ رطوبت موهایتان استفاده کنید. ماسک مو را بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بشورید و از موهای براق، حجیم و زیبای خود لذت ببرید.

در محیط های پر از استرس و آکنده از آلاینده های شهرهای کشور ما، حفظ سلامت پوست و مو نیاز به حداکثر توجه دارد.

مراقب سلامتی خودتان و دیگران باشید.

تونیک ضد ریزش و تقویت کننده مو سریتا مدل T2 حجم ۶۰ میلی لیتر

قیمت اصلی ۱۸۵,۵۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۳۵,۰۰۰ تومان است.

سرم تقویت کننده مو کراتین سریتا حجم ۱۲۰ میلی لیتر

قیمت اصلی ۳۳۴,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۲۴۰,۰۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *